Про діяльність Іллінецького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Вінницькій області з початку 2021 року

Про діяльність Іллінецького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Вінницькій області з початку 2021 року

Іллінецьке відділення обслуговує 2698 суб’єктів підприємництва (страхувальники), з яких в Іллінецькому районі обліковано 1745 одиниць, або 67% від загальної їх чисельності, в тому числі 625 (34%) юридичних і 1120 (64%) фізичних осіб, а в Оратівському районі на обліку 953 одиниці, або 35% від загальної чисельності, в тому числі 457 (48%) юридичних, 496 (52%) фізичних осіб та 5 фермерських господарств.

Загальнообов’язкове державне соціальне страхування – це система прав, обов’язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення, страхові виплати та надання соціальних послуг застрахованим особам за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Право на отримання виплат від Фонду соціального страхування України виникає з настанням страхового випадку в період роботи, зайняття підприємницькою та іншою діяльністю. Застрахованою особою, тобто такою, що має право на виплати і послуги від Фонду, є фізична особа, яка відповідно до законодавства сплачує або за яку сплачується у встановленому законом порядку єдиний соціальний внесок.

Станом на 01.07.2021 в обох районах нараховується 6600 працюючих, тобто застрахованих осіб, які мають право отримати за необхідності та на законній підставі із Фонду матеріальне забезпечення чи допомогу.

Протягом першого півріччя 2021 року виділено із бюджету Фонду соціального страхування  для застрахованих осіб 6,9 млн. грн. матеріального забезпечення та інших соціальних виплат. Від 150 страхувальників подано до відділення 474 заяв-розрахунків на фінансування, в які включено 1290 листки непрацездатності.

Іллінецьким відділенням з початку  2021 року здійснено такі виплати:

– допомогу по тимчасовій непрацездатності 1006 застрахованим особам за листками непрацездатності (компенсація втраченого за період хвороби заробітку) на суму 4528 тис. грн. в середньому на одну хвору людину виплачено 4500 грн;

– допомогу по вагітності і пологах 68 жінкам на загальну суму 2285 тис. грн, або в середньому по 33602 грн кожній особі ;

– допомогу на поховання п’яти застрахованим особам виплачено 20,5 тис. грн;

– допомогу у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності виплачено 5 особам на суму 66,5 тис. гривень.

Порівняно з аналогічним періодом 2020 року перераховані вище витрати збільшились в середньому на 15%, що зумовлено збільшенням розміру мінімальної заробітної плати.

По страхових виплатах потерпілим та членам їх сімей з початку 2021 року Фондом виплачено 1389 тис. грн, ця сума порівняно з даними 2020 року зросла на 11%, найбільшу питому вагу в структурі витрат займають щомісячні страхові виплати в сумі 1261 тис. гривень.

Усі 172 особи, потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві, та члени їх сімей, в тому числі особи з інвалідністю І групи – 7, ІІ групи – 19, ІІІ групи – 100, особи без групи інвалідності – 46, а також 23 потерпілих, що є внутрішньо переміщеними особами із окупованої території, та 10 осіб, які мають право на виплати вразі втрати годувальника, отримують від Фонду страхові виплати, медичну реабілітацію, соціальні послуги в повному обсязі та вчасно.

Забезпечено медичною реабілітацією та медичними і соціальними допомогами 23 потерпілих від нещасного випадку осіб на загальну суму 289 тис. гривень, в тому числі оплата лікування в реабілітаційному відділенні санаторно-курортних закладів після перенесених захворювань для 11 застрахованих осіб склала суму в розмірі  155тис. грн., а по 14.09 тис. грн. кожному . 

Нагадуємо, що відповідно до ст. 20 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105(далі –Закон №1105) соціальною послугою за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності є оплата лікування та реабілітаційної допомоги у відділеннях санаторно-курортного закладу після перенесених  захворювань і  травм.

При цьому,  згідно з п.10 ст. 22 Закону №1105 застрахованій особі, яка направляється на лікування та  для надання реабілітаційної допомоги до відділень санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм безпосередньо із стаціонару закладу охорони здоров’я або реабілітаційного закладу, відділення,  допомога до тимчасовій непрацездатності надається за весь час перебування у санаторно-курортному закладі.    

Спеціалістами Іллінецького відділення з початку  цього року проведено 61 перевірка страхувальників, у результаті яких нараховано фінансові санкції в сумі близько 18 тис. грн, до адміністративної відповідальності притягнуто 14 посадових осіб на суму 2380 тис. грн.

За оперативними повідомленнями, що надійшли до Іллінецького відділення протягом півріччя поточного року, зареєстровано 7  нещасних випадки на виробництві.

З метою попередження виробничого травматизму в 2021 році працівниками відділення заплановано провести спільно зі спеціалістами з охорони праці страхувальників низку планових заходів на території Іллінецької й Оратівської територіальної громади.

Іллінецьким відділенням запроваджено практику по доведенню інформації для суб’єктів підприємництва, застрахованих та потерпілих осіб про результати діяльності та про зміни в діючих законодавчих і нормативних актах через районні засоби масової інформації, сайти управління і територіальних громад .

З метою зменшення страхувальниками порушень чинного законодавства з питань соціального страхування та з метою попередження виробничого травматизму і фактів професійних захворювань буде посилено роз’яснювальну та консультативну роботу про зміни в нормативно-правових документах Фонду через ЗМІ, сайти, участь у нарадах, круглих столах, зустрічах безпосередньо на підприємствах і організаціях, тощо.

У період карантину спеціалісти Іллінецького відділення здійснюватимуть  діяльність в телефонному й електронному режимах. У разі необхідності звертатись за телефонами: (04345) 2-11-55, 2-13-73; E-mail: illi.vi@fssu.gov.ua

Leave a reply